Wednesday, February 15, 2012

我想我没错

Last week was our last Chinese class of the semester. And this was my last class presentation:

最近我有很多烦恼。也许是因为感冒不舒服。也许是因为每天下雪。可是,上星期我们看哈佛大学的 Michael J.Sandel 说的时候我开始想。

姑母推荐我入学拉德克利夫学院。可是,我不听她通话。我不入学那个大学。那时,我想我不需要名誉,因为我信仰耶稣。我想我有很多信仰,看大的事情,做大的事。

HighSchool Grad但是怎么样?

星期天我想为什么我住在这个城市?我做的事有什么 义?为什么我还在这儿?神的旨意是什么?我有烦恼。

星期天晚上我们唱了这个赞美歌。

I’d rather have Jesus than men’s applause;
I’d rather be faithful to His dear cause。

这是真的?真的我不需要名誉?

从前我们唱歌 Though none go with me, still I will follow。即使没人信仰耶稣,我也 然信仰耶稣。

昨天晚上集会前我对丈夫说我了有很多烦恼。在集会我丈夫选了这个曲赞美歌,和我们一起唱歌 《十字架をイェスより受けたるわれは、今よりすべてを捨てて従わん。

我想起耶稣的话、「若是一粒麦子死了,结出很多麦子来。」我想也许我们那个一粒麦子马?不知道,可是我们唱了歌之后我觉得神没有忘记我们。

dennis

我想倒表弟儿子的话。昨天他在FB写

“Never underestimate my Jesus--when the world around you crumbles, He will be strong”

我姑母到死的那天也不明白为什么我信仰耶稣。但是我想我没错。

1 comment:

*cq* said...

I just read through your blog (Blue Forest Soapbox)... miss the richness in life I've tasted when I was with you guys. Somehow... it's not something I can reproduce on my own, where He has placed me... hope your HA will be restful and refreshing, somehow! ;p